Wandelen( vervolg)

Dus toen we terug op de Boslaan kwamen na een wandeling in een ander gedeelte  van het bos met zicht op de golf staken we de straat over en gingen we het Koningsbos is.
Dit gedeelte is zo genoemd toen Koning Boudewijn 25 jaar Koning was .

Het is een bos met veel hoogteverschillen en dat spreekt kinderen wel aan. Ik heb van mijn eigen kinderen pas later vernomen dat ze me wijs maakten dat ze gingen fietsen  in onze omgeving waar het toen nog een speelparadijs was voor kinderen, maar in feite naar dit bos kwamen om er rond te crossen !!

Langs een langzaam omhooggaand paadje ben ik boven geraakt maar Sébastien kreeg me niet  zover dat ik langs steile paadjes tot helemaal in het diepe zou gaan !

Toen we terug uit het bos kwamen moesten we nog een heel eind terug om tot bij de geparkeerde auto te geraken.
Zouden we nog een ander wandelingetje erbij doen? Ja waarom niet ! Nog eentje waar hij en zijn broer altijd eens willen gaan wandelen als ze bij oma zijn. Dus reden we naar de Oosthoek en stapten het knuppelpad in!  Officieel heet het pas sedert een paar jaar Wiedauwpad( wilgentenen) gelegen in het natuurgebied  Zwinduinen en polders.

Het water was nog gedeeltelijk bevroren toen we daar wandelden woensdag 17 februari.

We wandelden niet rechtdoor maar sloegen  halverwege een ander paadje in en zagen waar vroeger nog een duinpanne was dat die nu vol water stond. Moesten we rechtdoor gewandeld hebben kwamen we uit op de grindweg  die ons door de zwinbosjes tot aan de Haas van Flanagan leidt of  naar het Zwinreservaat. Maar het was voor mij al welletjes voor die namiddag!!

We kwamen in de Zwinlaan uit en wandelden via de Bronlaan terug naar de auto. Maar eerst nog even vertellen waar we op uitkwamen.

Deze oude golfbaan nr 18 is helemaal terug duinlandschap. Jaren geleden was dit deel helemaal overwoekerd met braambessenstruiken en andere planten die daar niet thuishoorden. Dit hele terrein is geplagd en een tijdlang waren er weer duinen en zandpartijen. Heden is er terug duinbegroeiing en je kan er wandelen. .

11 gedachtes over “Wandelen( vervolg)

1. Jullie hebben heerlijk gewandeld. Er zijn daar veel heuvel te zien. Kan moeilijk op klimmen lijkt me. Lijkt me zwaar. Brug door de meer te lopen is heel aprt om te zien. Dit zie je niet vaak. Mooie foto’s weer. Afgelopen zaterdag hebben wij viooltjes in potten gedaan. Stond leeg. Ik kon niet aan zien… Staat gezellig bij ons.

• Ja de laatste jaren hebben ze echt werk gemaakt om de natuur weer zoveel mogelijk in zijn oorspronkelijke staat te herstellen. Er is veel aan gewerkt en het is mooi geworden. Dat merk je ook omdat er daar nu meer wandelaars komen..

• Sedert enkele jaren zijn ze wat natuur betreft een flinke inhaalbeweging aan het maken. Het was ook hoognodige wilde je nog op een deftige manier in die natuurgebieden gaan wandelen.
      Conditie, ppff, de andere dag wat rustiger aan moeten doen.. Ach ik moet nog wat geduld hebben ik weet het wel ,maar ja ik ben graag bezig.

• Ik was die avond uitgewandeld 🙂 . Het was zacht weer en kleinzoon komt niet zoveel (corona en dat afwisselend studeren op school en thuis wat méér inspanningen vraagt). Twee dagjes wandel plezier gehad , ’s avonds kwam de zoon hem ophalen. Hij moest de andere dag ergens naar toe. Ik heb het de volgende dagen wel kalmer aan gedaan.