Kerstmarkten in Wenen

De reis naar Wenen was bedoeld om de kerstmarkten te bezoeken in deze stad. Maar de zes dametjes hebben natuurlijk nog héél wat anders bezocht. Was het erg warm in Sevilla een klein maand ervoor, dan was het frisjes in Wenen en flirtte de temperatuur dikwijls met het vriespunt. Eén nacht heeft het gesneeuwd maar in de stad zelf had je er de andere dag praktisch geen last van. De sneeuw wordt aangepakt met zand en een soort fijne steentjes/hout. Natuurlijk liepen we nu niet rond in Tshirt maar  in een dikke jas en ik had in elk geval mijn hoedje mee. Beter voorkomen hé want die sinussen van mij kunnen niet zo goed tegen de kou. Ik heb er ginder totaal geen last van gehad. Zou het komen omdat er praktisch geen wind was ? Aan de kust is er altijd wel een briesje .
De reis was weer piekfijn in elkaar gestoken door Anne  . We hebben enorm veel gedaan die dagen. Het tijdstip van de reis was zodanig uitgekiend dat het nog geen winterhoogseizoen was! Zowel voor de vliegreis als voor het prachtige hotel . (klik). Grand chic voor een redelijke prijs en dan nog midden in de stad!

De reis verliep probleemloos en nog geen drie uur later stonden we al in het hotel.
Het vliegtuig steeg op om 10.15 uur en het leek erop dat het een mooie dag zou worden in Brussel. Toen we om 12 uur landden in Wenen was het daar ook mooi weer! Met een bus werden we naar de luchthaven gebracht. Daar kochten we een ticket om met de CAT ( City Airport Train) in 16 minuten rechtstreeks naar Wien-Mitte te reizen, een enorm groot station midden in Wenen ( zie foto 7 naast het rode gebouw). Van daaruit was het hooguit tien minuten stappen naar het hotel. Het hotel geeft uit in de hoofdstraat maar de ingang is in een lange steeg . In de zomer staat het er vol met tafeltjes maar nu was het daarvoor wel te koud. Nog een blik op onze kamer met salon, met badkamer en aparte wc. De ontbijtzaal bestond uit verschillende aparte kamers/zaaltjes. Ik trok er maar één foto ( onderaan te zien) omdat het er elke morgen erg druk was en het moeilijk was om enkel ons zes op de foto te zetten.

Na de valies uitgepakt te hebben trokken we de stad in want we hadden honger….

21 gedachtes over “Kerstmarkten in Wenen

1. Ik ben al vaak in Oostenrijk op vakantie geweest, maar nog nooit in Wenen verbleven. In 2015 hebben we wel de kerstmarkten van Salzburg gedaan en in 2010 Hamburg. Hamburg is ook de moeite waard wat Kerstmarkten en sfeer betreft! Maar ik ben ervan overtuigd dat Wenen ook de moeite waard was. Dat zal ook nog wel blijken uit je volgende reisverslagen… 🙂 Dit is alvast een goed begin en om je verdere verslagen te lezen en bekijken… Ik ben er nieuwsgierig naar. 🙂
    Fijne avondgroetjes, Heidi

2. een goed begin is veelbelovend Magda

één der mooiste steden die ik bezocht heb..

maar ik was wel verwonderd over het aantal bedelaars en daklozen

of hoe pracht en praal een keerzijde hebben

fijne avond

3. Het ziet er gezellig uit Magda. Zou ik je mogen vragen om de naam van het hotel in Wenen? Mijn man en ikzelf zijn volgend jaar met pensioen en willen wat meer gaan reizen. Hartelijk dank.

4. Wenen in de winter, dat zal wel mooi zijn. Wij hebben dat midden zomer gedaan. Ik vond Wenen wel mooi, maar het was niet ‘mijn’ stad. Ik vond het Sissi-gehalte nogal hoog …

5. Een goed begin is het halve werk! Ooit bleek mijn koffer nog in Amsterdam te staan, toen we op de luchthaven van Wenen waren aangekomen. Maar dat hebben ze goed opgelost.. nog diezelfde avond kwamen we ‘m helemaal in Mödling brengen.. super!
    Ik kijk al uit naar het verdere verslag.. ken Wenen wel een beetje dus ik hoop veel bekends te zien! 🙂
    Groetjesss!

• Prachtig hotel en dichtbij het centrum en het grote pluspunt was het station waar we met de trein toekwamen van de luchthaven en van daaruit ook weer konden terugreizen. Die lag op 10 minuutjes wandelafstand van het hotel.