Ons hotel

We wisten allemaal niet in welk hotel we terecht zouden komen in Sevilla. Maar de vriendin die de reis in elkaar steekt zorgt er telkens voor dat we een mooi en goed logement hebben en ze was er- weliswaar 20 jaar geleden  -al eens geweest. Het hotel is zo speciaal dat ik het niet kan nalaten een logje eraan te wijden! Wil je een reeks foto’s zien op een website  van dit Hotel: klik hier

Hotel Las Casas de la Juderia strekt zich uit over 27 traditionele Sevillaanse huizen, verbonden door gangen en binnenplaatsen. Deze antieke huizen, gebouwd rond meerdere sfeervolle patio’s, maakten oorspronkelijk deel uit van de residentie van de hertog van Bejar. Het hotel heeft vele patio’s met allemaal een eigen thema waar je heerlijk kan zitten. Daarnaast bevat het hotel een eigen spa en een zwembad op het dakterras. Een ideaal hotel voor mensen die willen logeren in een authentiek, historisch kader in combinatie met modern comfort.

Wij logeerden in één van die 27 huizen . De eerste dag bracht een hotelbediende ons door een wirwar van gangen, trappen op en trappen af ,van de ene patio naar de andere, met de lift naar beneden en via een tunnel ondergronds naar het huis waar we zouden logeren. We keken eens naar elkaar en dachten allemaal: Onze kamer gaan we zeker op ons eentje niet terugvinden. Maar dat hoefde ook niet want we konden ook van buitenaf naar het huis waar we logeerden , hoewel er iemand ons de eerste avond moest vergezellen … In de smalle straatjes eerst links , dan rechts en dan weer links… We liepen natuurlijk verkeerd. Lacherig zei de man dat bijna iedereen de eerste dag de weg niet terugvond.
De laatste dag zijn we met ons zessen gaan ronddwalen in dit hotel en hebben we foto’s genomen! Maar we hebben er toch maar een klein gedeelte van gezien. Respect voor privacy hé!

De ingang van het hotel en een gedeeltelijk zicht op een pracht van een ingangsdeur .
( ik had geen ruimte om die er helemaal op te krijgen)

Het dakterras met zijn zwembad , bar en ligplaatsen  zelfs in de torentjes .
Ontelbare patio’s tussen de verschillende huizen. Daar logeerden wij met zicht op de smalle steegjes
en op een drie verdieping hoge patio!De ondergrondse gang liep onder de steegjes door!!

In de kelder met zijn gewelfd plafond was één van de ontbijtzalen.

Eén van de salons! Van daaruit kon je naar boven als je daar ergens een kamer had.

Je kon niet zomaar in het salon binnen van buiten af.
Je moest telkens via het onthaal.

Wij verkozen om ’s avonds via de smalle steegjes naar “ons huis ” te gaan!
In deze richting was het rechts -links-rechts 🙂
Een hotel om nooit te vergeten. Duur? Kamer met ontbijt 70 euro.
Al ben ik ervan overtuigd dat er wel duurdere kamers zijn.

25 gedachtes over “Ons hotel

1. Ja heel bijzondere plek , jammer dat we niet langer konen blijven dan hadden we zeker gebruik gemaakt van alles wat er daar aangeboden werd!

Je maakt me benieuwd! Maar ik heb geduld hoor! En er zijn bij iedereen wel eens momenten zeker dat bloggen wat achteruitgeschoven wordt. Dat betekent daarom niet dat je bloggers laat vallen.

2. Lijkt mij wel een heel bijzondere plek om te verblijven.

OT: moest lachen om je laatste reactie op mijn blog.
    Ben hier ook niet veel geweest de jongste dagen. Heb het veel te druk.
    Ooit vertel ik wel eens waar ik momenteel mee bezig ben, maar kan mij momenteel nog niet outen.
    Bedankt voor je geduld met mij 🙂

3. Juist omdát je zo weinig maar in het hotel bent tijdens zulke reisjes, vind ik dat nooit zo belangrijk. Máár.. dit zag er best wel grappig uit.
    Groetjesss!

4. Goeie avond Magda,
    ik wist niet dat je op reis was. Blijkbaar krijg ik ook geen e-mails over nieuwe post van jou! Ik las je reactie op mijn vorig bezoek en las zo dat je op reis was gegaan.
    Fijn hier te lezen dat je met vriendinnen op reis bent gegaan en dat elke reis een feest voor je/jullie is 🙂 Je hebt er een mooie fotoreportage van gemaakt en de foto’s sprekend veelbelovend aan! Het hotel ziet er fantastisch uit en ik hou ook wel van die authenticiteit! Ik denk dan ook dat de prijs het wel waard is! Het voornaamste is dat jullie geamuseerd hebben en er fijne herinneringen aan houden! geniet nog maar even na en ik wens je verder nog een fijne avond en voor straks, slaap wel
    Lieve groetjes, Heidi

• Sedert we in het Lyceum in Brugge afgestudeerd zijn komen we elk jaar de eerste zondag van maart bijeen. Van een koffie met gebak in het begin ,resulteerde dit later in een jaarlijks etentje en sedert een flink aantal jaren gaan we ook met zes( niet iedereen gaat mee) twee keer in een jaar samen op reis. Omdat we elkaar zo goed kennen zijn er nooit strubbelingen en wordt er met iedereen rekening gehouden. Dit jaar werd de reis naar Sevilla verzet naar de tweede helft van oktober omdat ik niet meer tegen de hitte kan. Blijkt nu toch wel dat het constant méér dan 30° was ginder 🙂 . Het viel allemaal erg mee omdat we veel rustpauzes inlasten om iets te drinken op een schaduwrijk terrasje. 30° ginder voelt ook anders aan dan hier in Belgie.
      Jammer dat je geen bericht krijgt bij een nieuw logje. Ik post tamelijk regelmatig dus kom zo maar even langs kijken.

• Ik vind het geweldig dat jullie dat doen en een heel fijn initiatief! 🙂 Gelukkig dat jullie ook zo goed met mekaar kunnen omgaan en met iedereen rekening wordt gehouden, wat niet zo evident is als je met een aantal bent! Ik heb hier gisteren het vakje aangevinkt “Houd me via e-mail op de hoogte van nieuwe berichten”. Hopelijk dat ik nu wel een e-mail krijg van jouw nieuwe post. Ik ging er altijd vanuit dat als je iemand volgt, dan ook automatisch per e-mail op de hoogte werd gebracht van nieuwe post. Ik zal nu wel zien of dit het verschil maakt en of ik bericht krijg! Verder wens ik je nog een fijne dag, hier schijnt het zonnetje. Ik hoop bij jou ook 🙂
        Lieve groetjes, Heidi

• Vandaag tot de middag in de tuin gewerkt onder een stralend zonnetje. Na de middag was de hemel wat gesluierd en was het ook minder warm. Maar voor een novemberdag toch echt mooi weer! Ik heb rondgekeken op je blog. Het is toch niet zo eenvoudig om mijn weg te vinden bij je.

• Fijn dat je wat in de tuin hebt kunnen werken onder een stralend zonnetje! Tja, ik weet niet wat er precies mis is of wat het probleem is met mijn blog dat de mensen de weg naar mijn post niet vinden. Ik kan alleen maar zeggen van hoe ik het opgesteld heb dat je de links naar mijn post rechts bovenaan kan vinden (voor mij staat die er duidelijk). Maar ik heb het al eens gecheckt of mijn man het op zijn laptop ook niet vind of niet ziet en blijkbaar is het niet te zien voor jullie (volgers) en dit vind ik heel spijtig en hoop op een oplossing! Hoewel er toch een paar volgers zijn o.a. natuurfreak, Henk (van foto space Henk), fluwijn en Yova die wel de weg naar mijn post vinden. Ik heb al eens een tijdje geleden via e-mail gevraagd aan Marylou hoe zij wel aan mijn post komt (met de hoop op een oplossing) maar ik heb nog steeds geen antwoord van haar gekregen. Misschien moet ik het eens aan Henk of fluwijn of Yova vragen als zij daar willen op antwoorden. Ik wens je verder nog een fijne avond en slaap wel.

• Ja erg gezellig en je wordt er zo vriendelijk onthaald. Daar kennen ze een ietsje Engels en wat Frans. Maar in de stad zelf spreken ze allemaal enkel Spaans. Het ging dus met handen en voeten als we iets duidelijk wilden maken en dat lukte meestal,hahaha!

• Inderdaad erg gezellig en iedereen in het hotel is erg vriendelijk. Daar kun je je verstaanbaar maken in het Frans en Engels. In de stad zelf is het enkel Spaans wat ze spreken. Maar we trokken ons plan en gelukkig was er iemand van ons die een beetje Spaans kende.

• Je had niet de indruk dat je in een groot hotel logeerde omdat alles zo verspreid lag. Waar die 27 huizen waren weet ik niet want we hebben niet alles gezien .We waren al bang dat we zouden verdwalen in al de gangen ,trappen en liften … Maar je dag besluiten aan het open lucht zwembad op één van de daken met een lekker drankje van de kleine bar die er ook was leek ons wel wat. Alleen zaten we veel te lang op een terrasje vòòr ons hotel om te eten en na te genieten van een warme en leuke dag!
      Ik heb niet de indruk dat Sevilla duur was. Voor 10 euro had je ’s avonds een heel menu met voorgerecht ,hoofdgerecht en dessert plus een fles water erbij. En de taxi in de stad kostte ruim geteld 7 euro ( dat deelden we dan door de drie personen die er in meereden). We hadden wel telkens twee taxi’s nodig.