De Markthal in Rotterdam

Er is zoveel te zien in Rotterdam dat je niet alles kunt zien op een driedaags bezoek. Maar we zijn blij met hetgeen we wèl hebben gezien vooral omdat het snikheet was die drie dagen en we  het toch wat in een rustiger tempo moesten doen. Zelf had ik het enorm lastig met die hitte en voelde me regelmatig niet zo lekker. Dan was het hoogtijd om wat uit te rusten en te drinken. Verleden jaar bij onze citytrip naar Keulen en Düsseldorf was het ook zo warm en ik gebruikte toen een parapluutje om toch wat schaduw te hebben . Dit jaar had ik een hoedje mee. Dat hielp ook al heel wat .

We bezochten de markthal bij dag en ’s avonds liepen we er nog eens langs.

20160826_101154          20160826_102345

In de hal zelf kijk je je echt je ogen uit wat er allemaal te zien en te kopen is. Het was nog vroeg en het was er niet erg druk. Des te beter voor ons, dan konden we rustig rondslenteren en onze ogen de kost geven. De zon scheen te fel in de hal om echt heldere foto’s te maken van het plafond maar je krijgt toch een idee hoe mooi en kleurrijk het is.

20160826_102831(0)

20160826_104944  20160826_104927 20160826_105356

En dan al die stalletjes met vruchten, groenten, vleeswaren,snoep, olijven, bloemen, leuke souvenirs…. Ik toon er een paar foto’s van anders wordt het logje van al dat lekkers veel te uitgebreid ! Neen we kochten niets . Het was nog vroeg op de dag en we bleven de hele dag onderweg. Zie ons al rondlopen bij temperaturen van 30° met etenswaren of snoep. We zouden nog eens terugkomen. Dat deden we diezelfde avond maar toen was alles al gesloten… We hadden heel lang op een terrasje blijven zitten na een lekkere maaltijd . Zoveel gelegenheid hebben we de voorbije zomer niet gehad om -tot het echt donker was -buiten te kunnen zitten. Maar we namen nog een foto bij het avondlicht van de markthal.20160826_103316  20160826_103202  20160826_103023

20160826_103058

20160826_103508   20160826_103243    20160826_102904

13 gedachtes over “De Markthal in Rotterdam

1. het is al een aantal jaren geleden dat wij R’dam bezochten en deze prachtige markthal stond er dan nog niet. Zou een reden moeten zijn om terug te gaan, maar ik zie het in de eerst jaren niet gebeuren.
    Zo lang ik maar niet te lang wacht 🙂

2. OK dus, opnieuw… mijn eerste lange reactie is niet doorgekomen… ik schreef zoiets:
    Hey, Magda, ik heb je gevonden. Welkom terug aan boord! En dan nog met postjes waarvan mijn hart gaat smelten, want een stuk van dat hart ligt in Rotterdam. We woonden vlakbij de Erasmusbrug, aan de overkant zagen we Hotel New York, Spido lag bijna aan onze voordeur. Hoog tijd dat ik er nog eens terugkeer. Intussen geniet ik van jouw verhalen en de mooie foto’s.

• Ik heb erg genoten van deze uitstap en de omgeving van de Erasmusbrug is erg mooi. We zijn oa ook gaan eten in de Oude haven. Met het mooie weer zaten alle terrasjes er bomvol! Met de Spido hebben we een rondgevaren en veel gezien. Dat briesje op de boot deed ook deugd want het was ontzettend warm die dag.

3. goed om je hier gezond en wel terug te vinden Magda

jammer dat skynet uiteindelijk geen oplossing had voor je blog

hopelijk heb is dat jarenlange werk niet verloren gegaan

ik heb inmiddels je link aangepast

zo belanden we hier van Luxemburg meteen in Rotterdam

3 jaar geleden was ik er ook, maar de markthal stond toen nog in de steigers

prettige zondag

4. tevreden om je hier gezond en wel terug te vinden Magda…

jammer dat je uiteindelijk je blog bij skynet niet verder kunt zetten

hopelijk is al dit werk nu niet verloren

ik pas je link zo onmiddellijk aan

van Luxemburg komen we zo in Rotterdam terecht; drie jaar geleden was ik er ook; maar de markthal stond toen nog in de steigers

prettige zondag

5. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe fris ogende en derhalve veelbelovende blog. Ik wens je alle succes. Jammer dat er bij skynetblogs nauwelijks of zelfs geen mogelijkheid bestaat om je blog te exporteren en vervolgens op je nieuwe locatie te importeren. Je zou natuurlijk alles manueel kunnen overzetten, maar vanwege de omvang van je oude blog zou dat ongetwijfeld een karwei van heel lange adem worden.

• Dank je voor je mooie woorden. Skynet wilde maar niet geloven dat ik niet kon inloggen, noch inschrijven ,noch een nieuwe account maken. Ik was in aanvang niet in fout ,ik meldde gewoon dat ik niet kon inloggen op mijn eigen blog. Toen het uiteindelijk wel ging werd alles wat ik opmaakte geweigerd en uiteindelijk kreeg ik een melding dat ik teveel accounts had aangemaakt. Snap dat nu maar. Ik denk dat mijn pogingen toch geregistreerd werden maar ik merkte daar niets van want ik vloog er na de eerste stap uit en er zijn drie stappen te gaan voor je een account hebt.

6. Wat ziet je foto’s heel mooi uit. Mooi van binnen markthal. IK vind de kleuren prachtig om te zien. Er is overal lekkers. En groenten hebben daar ook. Het kan moeilijk meenemen. Verleden jaar zijn wij ook daar geweest. Toen was het rustig. Fijn weekend.

• Ja ik herinner me dat je toen héél mooie foto’s hebt geplaatst en daarom wilde ik zeker ook zelf de markthal eens zien nu we toch in Rotterdam waren 😉 Het was er toen wij er waren nog erg rustig en veel stalletjes waren zelfs nog niet open!